Strona główna    SP Koziegłowy  SP Sławoszewek  SP Złotków  ZSP Budzisław Kościelny  ZSP Kleczew  CUW
Czwartek 25 Kwiecień 2024 | Imieniny: Marek, Jarosław, Wasyl
Prawa i obowiązki uczniaKalendarz szkolnyDla rodzicówAktualnościGaleriaKontakt

Biuletyn Informacji Publicznej
Ministerstwo Edukacji Narodowej
Kuratorium Oświaty w Poznaniu
eTwinning
A może wycieczka nad morze!

W dniach od 14 do 16 maja uczniowie klas: II b, c i d wybrali się na wycieczkę do Trójmiasta i okolic. Celem wyprawy było zwiedzanie Gdańska, Gdyni, Sopotu, Szymbarka i Malborka.
Pierwszym punktem naszej wycieczki był kaszubski skansen w Szymbarku. Widzieliśmy tam m.in. niezwykły dom „do góry nogami”. Następnie pojechaliśmy do Sopotu. Tutaj spotkaliśmy się z panią przewodnik, która oprowadziła nas po najciekawszych zakątkach tego miasta. Zobaczyliśmy tam np. Skwer Kuracyjny, Zakład Balneologiczny. Byliśmy na molo sopockim, głównym deptaku, czyli Monciaku i w Operze Leśnej.
Następnego dnia pojechaliśmy do Centrum Experyment w Gdyni, gdzie mogliśmy połączyć w atrakcyjny sposób naukę ze świetną zabawą. Zwiedzaliśmy również ORP Błyskawicę , najsłynniejszy polski niszczyciel z czasów II wojny światowej. Później wraz z przewodnikiem oglądaliśmy Starówkę Gdańską, Długi Targ, ratusz, dwór Artusa, fontannę Neptuna. Widzieliśmy Pomnik Poległych Stoczniowców 1970 - monument w postaci trzech krzyży z kotwicami, upamiętniający ofiary grudnia 1970 roku. Makieta tego pomnika znajduje się u nas w pracowni historycznej. Byliśmy również w Oliwie, gdzie zobaczyliśmy katedrę oraz słynne organy. Ostatnim punktem naszego zwiedzania w tym dniu było Westerplatte, miejsce upamiętniające II wojnę światową.
Trzeciego dnia wybraliśmy się do Malborka, aby zwiedzić stary zamek, który był budowany od XIII do XV wieku. Była to siedziba wielkich mistrzów zakonu krzyżackiego. Zamek został zniszczony w 1945 roku. Rekonstruowano go w latach 1947 – 1949 roku.
Nasz wyjazd należy uznać za udany. Pogoda dopisywała, zobaczyliśmy wiele wspaniałych miejsc, które na pewno zapadną nam na długo w pamięci. Trzeba także wspomnieć, że wszystko przebiegło sprawnie, bez opóźnień i komplikacji. Mamy nadzieję, że w przyszłym roku szkolnym uda się zorganizować kolejną, równie fascynującą wycieczkę.

Hanna Witkowska i Wiktoria Wozińska

Zdjęcia do artykułu

1  2  3  4  5

wszystkich zdjęć: 26

«« wstecz
drukuj

Strona główna|Archiwum GIM Budzisław|Archiwum GIM Kleczew|SP Koziegłowy|SP Sławoszewek|SP Złotków|ZSP Budzisław Kościelny|ZSP Kleczew|CUW