W dniach 15-23 listopada 2014 r. w szkole realizowane były działania w ramach Światowego Dnia Edukacji Globalnej. Uczniowie klas drugich wcielili się w rolę ekspertów i stosując metodę dramy na lekcji geografii, przeanalizowali problemy krajów Azji południowo-wschodniej. Lekcja polegała na przygotowaniu programu telewizyjnego, na który zaproszeni zostali uczniowie, wcielający się w rolę ekspertów od spraw klimatu, rolnictwa, wyżywienia, kultury. Prowadzący zadawał ekspertom pytania, które wcześniej zostały opracowane w grupach eksperckich. Dzięki takiej formie zajęć uczniowie mogli dokładniej poznać sytuację i problemy mieszkańców „globalnego południa”.
Zajęcia z edukacji globalnej realizowane są w naszej szkole na różnych przedmiotach, jako element lekcji lub na zajęciach pozalekcyjnych czy projektowych. Obejmują zagadnienia związane z migracjami, pokojem i konfliktami na świecie, zrównoważonym rozwojem, zasobami naturalnymi czy konsumpcją, ubóstwem i zdrowiem. Dzięki temu w uczniach kształtowane są umiejętności zdobywania i przetwarzania zagadnień globalnych, krytyczne i twórcze myślenie, umiejętność komunikacji i rozwiązywania konfliktów. Edukacja globalna to także kształtowanie postaw szacunku, odpowiedzialności i otwartości. Dzięki poruszanej tematyce w uczniach wzbudzane jest poczucie osobistego wpływu na problemy świata.
dr Marzena Fedorowicz