Strona główna    SP Koziegłowy  SP Sławoszewek  SP Złotków  ZSP Budzisław Kościelny  ZSP Kleczew  CUW
Wtorek 23 Kwiecień 2024 | Imieniny: Jerzy, Wojciech
Prawa i obowiązki uczniaKalendarz szkolnyDla rodzicówAktualnościGaleriaKontakt

Biuletyn Informacji Publicznej
Ministerstwo Edukacji Narodowej
Kuratorium Oświaty w Poznaniu
eTwinning
Wycieczka Oświęcim - Kraków- Ojców

14 maja wyjechaliśmy na klasową wycieczkę do Krakowa. O godzinie 8:00 wyruszyliśmy z Kleczewa, skąd pojechaliśmy do Oświęcimia, na teren Miejsca Pamięci Auschwitz-Birkenau. Podróż trwała około pięciu godzin. Gdy dotarliśmy do celu, dołączyła do nas pani przewodnik, która zapoznała z historią obozu. Zobaczyliśmy warunki w jakich żyli więźniowie, obejrzeliśmy tematyczne wystawy. Obóz jest wyjątkowy, każdy powinien odwiedzić to Miejsce Pamięci, aby zrozumieć, co znaczą słowa Zofii Nałkowskiej „Ludzie ludziom zgotowali ten los”. Z Oświęcimia wyjechaliśmy bardzo poruszeni. Następnie pojechaliśmy do Krakowa, gdzie mieliśmy zarezerwowane kwatery. Wieczorem zjedliśmy kolację w pobliskiej restauracji, po czym powróciliśmy do naszego hostelu.

Drugiego dnia zwiedziliśmy Kraków oraz Kazimierz. Już od rana, razem z przewodnikiem obejrzeliśmy Bramę Floriańską, Uniwersytet Jagielloński, Barbakan, przechadzaliśmy się Traktatem Królewskim oraz Ulicą Floriańską i Franciszkańską. Obejrzeliśmy również największy rynek w Europie, Rynek Główny. Mieliśmy przerwę na posiłek oraz chwilę, by zakupić pamiątki z podróży dla najbliższych. Zajrzeliśmy do wspaniałego kościoła barokowego Św. Apostołów Piotra i Pawła, a także do Synagogi Starej. Obejrzeliśmy ołtarz Wita Stwosza w Kościele Mariackim, słynny witraż ''Bóg Ojciec'' Stanisława Wyspiańskiego w Kościele Św. Franciszka z Asyżu. Na koniec dnia wybraliśmy się na Wawel, gdzie zobaczyliśmy m. in. Groby Królewskie oraz dzwon Zygmunta. Późnym wieczorem zjedliśmy kolację, po czym wróciliśmy zmęczeni, lecz zadowoleni do swoich  pokojów. Jeszcze tego wieczoru mieliśmy kolejną atrakcję zorganizowaną przez naszych opiekunów- spacer po Starówce.

W ostatni dzień, wstaliśmy wcześniej, by spakować rzeczy, po czym wsiedliśmy do autokaru. Pożegnaliśmy Kraków i pojechaliśmy do Ojcowa. Tam, zwiedziliśmy Ojcowski Park Narodowy. Eksplorowaliśmy Jaskinię Łokietka, odwiedziliśmy Źródełko Miłości. Przeszliśmy spacerem malowniczą Dolinę Prądnika aż do Zamku w Pieskowej Skale oraz Maczugi Herkulesa. Po wyprawie do parku, powróciliśmy do autokaru. W drodze do domu zatrzymaliśmy się na kolację w restauracji. Do Kleczewa wróciliśmy o godzinie 22:00.

Wycieczka przebiegła zgodnie z planem, z niecierpliwością czekamy na następną wyprawę.

Hanna Trzewiczyńska kl. IIb

Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć: https://photos.app.goo.gl/BPm2HyDHw8PJivOJ3

«« wstecz
drukuj wyślij ten link

Strona główna|Archiwum GIM Budzisław|Archiwum GIM Kleczew|SP Koziegłowy|SP Sławoszewek|SP Złotków|ZSP Budzisław Kościelny|ZSP Kleczew|CUW