Strona główna    GIM Budzisław  GIM Kleczew  SP Koziegłowy  SP Sławoszewek  SP Złotków  ZSP Budzisław Kościelny  ZSP Kleczew  CUW
Poniedziałek 21 Sierpień 2017 | Imieniny: Joanna, Kazimiera, Franciszek
Prawa i obowiązki uczniaKalendarz szkolnyDla rodzicówAktualnościGaleriaKontakt
Powitanie
Kontakt
Historia
Nasz patron
Hymn Szkoły
Certyfikat ,, Bezpiecznej Szkoły\"
Szkoła promująca czytelnictwo
Dla Rodziców
Harmonogram uroczystości szkolnych na rok szkolny 2016/2017
Dokumenty do pobrania
Plan dyżurów w roku szkolnym 2016/17 (I półrocze)
Godziny lekcji i przerw

Kuratorium Oświaty w Poznaniu
Okręgowa Komisja Egzaminacyjna
Majowa wycieczka w Góry Świętokrzyskie

17 maja  wyruszyliśmy  na trzydniową wycieczkę. Punktualnie o godz. 600 pod szkołę podjechał   autokar, który miał nas bezpiecznie zawieźć na miejsce. Już około 1200 dotarliśmy na miejsce pierwszej atrakcji, był nią Dąb Bartek w gminie Zagnańsk. Przewodnik opowiedział nam o Bartku wiele ciekawych rzeczy, np. że liczy sobie około 1000 lat i ma … dzieci. Następnie, jadąc do  dworku Sienkiewicza w Oblęgorku, zboczyliśmy nieco z trasy, aby zwiedzić ruiny Wielkiego Pieca Hutniczego. Na koniec dnia został nam zamek w Chęcinach. Zanim jednak do niego weszliśmy, mogliśmy kupić różnorakie uzbrojenie, aby dzięki niemu łatwiej było nam go zdobyć. Ja osobiście kupiłam hełm i wiele innych pamiątek. Po całym intensywnym dniu zwiedzania przyjechaliśmy do schroniska w Chęcinach. Na miejscu zjedliśmy obiadokolację, potem zabraliśmy z autokaru nasze bagaże i poszliśmy do pokoi na odpoczynek. Drugi dzień wycieczki, 18 maja, zaczął się od pobudki o 645. Po porannej toalecie udaliśmy się na śniadanie. Pierwszą atrakcją tego dnia był Babo Jagowo w Hucie Szklanej. Tutaj też były rewelacyjne pamiątki, m.in. moje ukochane matrioszki! Później czekała nas dość uciążliwa wędrówka na Łysą Górę. Przeszliśmy 5 km. Na miejscu poznaliśmy ekscytującą związaną z nią legendę. Następnie zwiedziliśmy  Bazylikę na Świętym Krzyżu, a w niej także Muzeum Misyjne. Spacerowaliśmy również po Parku Świętokrzyskim, tutaj najbardziej  zainteresowały nas gołoborza. Na koniec tego dnia weszliśmy jeszcze do Klasztoru w Świętej Katarzynie, w którym przebywają siostry stroniące od kontaktu ze światem zewnętrznym. Potem już powrót do schroniska, obiadokolacja, mycie i sen, który był zarówno mi jak i innym zdecydowanie potrzebny. 19 maja, trzeci dzień wycieczki, niestety ostatni. Choć był nieco stresujący, ale i tak super. Zaraz po śniadaniu spakowaliśmy bagaże i ruszyliśmy w drogę. Oczywiście nie prosto do domu, bo czekały na nas jeszcze liczne atrakcje w Kielcach, m.in. słynna Kadzielnia i podziemna trasa turystyczna po jaskiniach. Potem przeszliśmy słynną aleją pomników gwiazd show biznesu polskich i zagranicznych, aż doszliśmy do Muzeum Zabawek i Zabawy , w którym obejrzeliśmy liczne eksponaty minionych czasów. Potem jeszcze z zainteresowaniem zwiedziliśmy Muzeum Myśli Patriotycznej i Obywatelskiej. Po tak intensywnym poznawaniu atrakcji Kielc zjedliśmy obiad i udaliśmy się do naszego autokaru, by ruszyć w drogę powrotną do domu. Na miejscu byliśmy około 2200. Moim zdaniem wycieczka była mega, super( i tutaj mogłabym dopisać wiele innych bardzo pozytywnych określeń). Najbardziej podobało mi się Babo Jagowo. Tak bardzo mi się wszystko było ciekawe, że chciałabym w te miejsca jeszcze kiedyś wrócić.

Anita Jeryś

Galeria zdjęć:https://issuu.com/spslawoszewek/docs/wycieczka_g__ry___wi__tokrzyskie.pp

«« wstecz
drukuj wyślij ten link

Strona główna|GIM Budzisław|GIM Kleczew|SP Koziegłowy|SP Sławoszewek|SP Złotków|ZSP Budzisław Kościelny|ZSP Kleczew|CUW