Strona główna    SP Koziegłowy  SP Sławoszewek  SP Złotków  ZSP Budzisław Kościelny  ZSP Kleczew  CUW  
Środa 12 Grudzień 2018 | Imieniny: Joanna, Aleksandra, Dagmara
Prawa i obowiązki uczniaKalendarz szkolnyDla rodzicówAktualnościGaleriaKontakt
Kontakt
Patron szkoły
Historia szkoły
Hymn szkoły
Nasze osiągnięcia
Dokumenty
Pracownicy ZSP
Uczniowie
Bezpieczna+
Rada Rodziców
Informacje dla rodziców
Samorząd Uczniowski
Kalendarz roku szkolnego 2018/2019
Szkolny zestaw podręczników na rok szkolny 2018-2019
Pedagog
Biblioteka (ul.Świętej Kingi)
Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa
Biblioteka (ul.Warszawska)
Świetlica
Działania biblioteki szkolnej i świetlicy
Stołówka
Szkoła Promująca Zdrowie
Uroczystości szkolne
Innowacja pedagogiczna
Programy, projekty
Projekty unijne
Uroczystości przedszkolne
Akademia Zdrowego Przedszkolaka
Gazetka przedszkolna
Ogólnopolska Akcja MEN „Ćwiczyć każdy może” zorganizowana w ramach Roku Przedszkola w Ruchu
CHÓR SZKOLNY
Doradztwo zawodowe
OTK 2017
OTK 2018
Współpraca ze Szkołą w Koziatyniu na Ukrainie
Erasmus+
eTwinning
Losy absolwentów Gimnazjum im.Noblistów Polskich
Projekt "Czynna ochrona pszczołowatych w parkach krajobrazowych"
Ubezpieczenie
 
  
  
Biuletyn Informacji Publicznej
Ministerstwo Edukacji Narodowej
Kuratorium Oświaty w Poznaniu
eTwinning
"Rusz głową i wymknij się..."
  

Każdy z nas zapewne zgodzi się z faktem, iż w ówczesnej szkole niezwykle ważne jest  poznawanie języków obcych oraz doskonalenie użycia nowych technologii (TIK). Doskonale wiedzą to  również przedstawiciele młodego pokolenia Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Kleczewie, biorący udział w projekcie  eTwinning „Rusz głową i wymknij się…”, którego forma realizacji nosi nazwę eTwinningu krajowego, gdyż nasi uczniowie współpracowali ze Szkołą Podstawową nr 1  w Lubsku położonym w województwie lubuskim. Projekt  powstał w październiku 2017 roku, jego uczestnikami byli uczniowie klasy VI a i III a (oddział gimnazjalny)  i był  on naszym pierwszym projektem.  Polegał na zakodowaniu informacji na temat swojej miejscowości, wymianie zagadek między szkołami partnerskimi i wydostaniu się z klasy po rozwiązaniu zagadek przygotowanych przez szkołę partnerską. Równocześnie mieliśmy na celu poznanie swoich partnerów poprzez kontakt internetowy oraz tworzenie wspólnych materiałów. Projekt był realizowany w języku polskim, angielskim i niemieckim. Wszystkie zadania wymagały użycia języka obcego – prezentacje, kolaże , komunikacja na forum Twinspace, wymiana opinii i refleksji, przygotowanie wideokonferencji. Umiejętności leksykalne i gramatyczne były kształcone poprzez wykonywanie kolejnych zadań.

Internetowa platforma TwinSpace była miejscem współpracy i komunikacji uczniów i nauczycieli. Dzięki niej mogliśmy wymieniać się informacjami i materiałami edukacyjnymi, wstawiać zdjęcia czy przygotowane przez nas filmy. Ponieważ głównym zamierzeniem naszych działań było przekonać się czym jest Escape Room i jakie zasady w nim panują wybraliśmy się na wycieczkę do Konina. Zasady gry Escape Room są bardzo proste,  a nawet można powiedzieć, banalne. W rozgrywce chodzi o to, by wydostać się z pokoju w jak najkrótszym czasie. Escape Room to przede wszystkim praca zespołowa, a dobra komunikacja ma tu kolosalne znaczenie. Tylko sprawny zespół jest w stanie wyjść z pokoju przed ustalonym limitem czasowym. A ten jest zawsze ściśle wyznaczony dla każdego pokoju i zazwyczaj wynosi od 45 minut do 90 minut. W tym czasie uczniowie  zapoznają się ze scenariuszem i pokojem pełnym różnych rekwizytów, ich zadaniem jest rozwiązywanie zagadek, które pozwalają zrealizować cel ostateczny – ucieczkę.

W związku z tym, że projekt realizowany był w okresie Świąt Bożego Narodzenia uczestnicy projektu przygotowali dla szkoły partnerskiej kartki świąteczne w języku angielskim i niemieckim, pełne ciepłych życzeń.

Dzięki udziałowi w projekcie uczniowie zdobyli praktyczne umiejętności kodowania i programowania, rozwinęli umiejętności logicznego myślenia, poszerzyli swoje umiejętności w zakresie języka angielskiego i niemieckiego. Ważnym rezultatem projektu jest również podniesienie wiary we własne możliwości, rozwój kreatywności i motywacji uczniów. Działania prowadzone w ramach projektu możliwe były dzięki wsparciu Rady Rodziców Zespołu Szkolno Przedszkolnego w Kleczewie i pani Ewie Rzepce, za które serdecznie dziękujemy.

Opiekunowie projektu: Beata Polanowska, Agnieszka Linik, Melanie Marx, Sylwia Stasikowska

 

 
«« wstecz
drukuj wyślij ten link
  
   
Strona główna|Archiwum GIM Budzisław|Archiwum GIM Kleczew|SP Koziegłowy|SP Sławoszewek|SP Złotków|ZSP Budzisław Kościelny|ZSP Kleczew|CUW
Nasze kanały RSS
© 2007 Edukacja w Gminie Kleczew. All rights reserved. | on line: 17 odwiedzin: 6000722