Dreszcze emocji, pasjonująca przygoda - to najkrótsza recenzja przeżyć uczestników Matematycznego Questingu - edukacyjnej gry terenowej, w której udział wzięli uczniowie oddziałów gimnazjalnych Szkoły Podstawowej im. Arkadego Fiedlera w Budzisławiu Kościelnym. W ten nietypowy sposób część szkolnej społeczności spędziła 14 października - Dzień Edukacji Narodowej. Wszystko za sprawą zwycięskiego i finansowanego przez mBank projektu Matematyka dla przyrodnika ścieżkami Powidzkiego Parku Krajobrazowego pomyka.
Matematyczny Questing (z jęz. angielskiego quest oznacza poszukiwanie, ale też misję, przygodę) to zwieńczenie wyjazdowych warsztatów i okazja do emocjonującej rywalizacji uczniów najbardziej aktywnych i zaangażowanych w realizację wcześniejszych zadań. Wiązały się one z warsztatami prowadzonymi na ścieżce dydaktycznej Powidzkiego Parku Krajobrazowego:
· 22.09.2017r.- zajęcia w terenie dla klasy IIa,
· 28.09.2017r.- zajęcia w terenie dla klasy IIIa,
· 05.10. 2017r.- warsztaty dla klasy IIIb (zmodyfikowane zajęcia ze względu na orkan Ksawery).
Uczniowie matematyczno – przyrodniczą przygodę rozpoczynali zawsze przy Gminnym Ośrodku Sportu i Rekreacji w Wilczynie. Tam otrzymywali mapę, dzięki której zapoznawali się z przebiegiem ścieżki liczącej ok. 3 kilometry. Punktem docelowym wędrówki był Skansen Archeologiczny w Mrówkach. Wybrane gatunki flory i fauny w fascynujący sposób przedstawiała uczniom pani Marzena Fedorowicz, a matematyczne zagadki przygotowywała pani Aneta Bodura. Uczestnicy warsztatów nie tylko poświęcali czas na zdumienie mieszkańcami lasu, ale - na poszczególnych punktach ścieżki - rozwiązywali zadania matematyczne o nietypowej tematyce, np. Matematyka w kolorze olsu i łęgu, Z matematyką przez świat fauny. O sukcesach w poszukiwaniu leśnej symetrii, regularności kształtów, powtarzalności świadczą fotografie opublikowane na FB w grupie Matematyka dla przyrodnika.
Matematyczny Questing to już ostatni etap w realizacji projektu, który pozwolił uczniom dostrzec piękno przyrody przez pryzmat matematyki. 14 października na poszczególnych punktach ścieżki rozstawieni zostali koordynatorzy z klasy IIb wraz z opiekunami. To oni mieli przygotowane zadania i wskazówki dla wszystkich uczestników gry. Każda klasa musiała pokonać trasę questową. Punkty przyznawane były za poprawne rozwiązanie zadań matematycznych i przyrodniczych. Liczył się także czas, w jakim dana klasa pokonała trasę. Zwyciężyła klasa IIa w składzie: Magdalena Kamińska, Katarzyna Muszyńska, Natalia Łuczak, Wiktor Raczyński i Piotr Wawrzyniak.
Po pasjonujących, ale wyczerpujących zmaganiach uczniowie znaleźli wytchnienie podczas pieczenia kiełbasek w skansenie w Mrówkach. Tam też mieli okazję wysłuchać ciekawostek na temat myszy i nornic, gdyż uczestnikiem Questingu był pan Rafał Łęcki – teriolog z firmy edukacyjnej „Zielona Mysz” z Leszna.
Edukacyjną przygodę w Dzień Edukacji Narodowej zapewniły uczniom koordynatorki projektu- pani Marzena Fedorowicz i pani Aneta Bodura wspierane przez wychowawców - panią Krystynę Maciejewską i pana Jacka Dunieckiego. Pomocą w sprawowaniu opieki nad dziećmi służyli także rodzice - pani Iwona Andrzejewska, pani Magdalena Wujda i pani Ewelina Wawrzyniak, którym serdecznie dziękujemy.
Uczestnicy Matematycznego Questingu