Strona główna    SP Koziegłowy  SP Sławoszewek  SP Złotków  ZSP Budzisław Kościelny  ZSP Kleczew  CUW
Sobota 4 Maj 2024 | Imieniny: Florian, Malwina, Monika
Prawa i obowiązki uczniaKalendarz szkolnyDla rodzicówAktualnościGaleriaKontakt

Biuletyn Informacji Publicznej
Ministerstwo Edukacji Narodowej
Kuratorium Oświaty w Poznaniu
eTwinning
Relacja dzień po dniu

Dzień 1

Od 29 września w ramach Międzynarodowej Wymiany Młodzieży przebywamy na Ukrainie. Podążając śladami polskości zwiedziliśmy już Lwów między innymi Cmentarz Łyczakowski, Rynek, Wysoki Zamek. Obejrzeliśmy również przedstawienie w przepięknej, zabytkowej Lwowskiej Operze. W drodze do Koziatynia zobaczyliśmy Poczajewska Ławrę i muzeum poświęcone Juliuszowi Słowackiemu. Na następną relację zapraszamy już z Koziatynia. Pozdrawiamy.

Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć.

Dzień 2

Już w Koziatyniu! Przyjęto nas bardzo serdecznie. Zwiedziliśmy szkołę, mer Koziatynia zapoznał nas ze strukturą i działaniami lokalnych władz. Był również pyszny słodki poczęstunek. W szkole transportu kolejowego praktycznie sprawdziliśmy jak prowadzi się pociąg do Kijowa ;) Najlepszymi maszynistami zostali Olek i Wojtek. W Muzeum Historii Miasta wzięliśmy udział w warsztatach decoupage - do domu wrócimy z własnoręcznie wykonanymi " ukraińskimi" łyżkami i podstawkami! Uderzenia sercem dzwonu na zabytkowym dworcu mają spełnić nasze marzenia. Jedno z nich właśnie spełniamy!

Dzień 3

Dzisiejszy dzień rozpoczęliśmy naszą prezentacją o polskich tradycjach i świętach. Przedstawiliśmy również spot o naszej szkole, który zebrał duże brawa. W drodze do Winnicy byliśmy przy Pomniku Pojednania Narodów Polskiego i Ukraińskiego. Na malutkim cmentarzu w Machniwce znaleźliśmy wiele śladów polskiej historii. Olbrzymia słodka przyjemność spotkała nas podczas zwiedzania fabryki "Rochen". Automobilne przeżycia towarzyszyły nam w Winnickim Muzeum Retrotechniki. Zwiedziliśmy również muzeum miasta. Wieczór spędziliśmy na pokazie multimedialnej fontanny (długość: 700 metrów!). I tak minął kolejny dzień pełen niezapomnianych wrażeń.

Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć.

Dzień 4

Zmęczeni, ale pełni niezapomnianych wrażeń wróciliśmy z Kijowa, miasta złotych kopuł i świętych pieczar. Zwiedziliśmy: Muzeum Wody, Muzeum Lotnictwa, Chreszczatyk - główną aleję miasta, Sobór św. Sofii, Pomnik Przyjaźni Narodów- tzw. Tęczę. Podziwialiśmy piękny widok na Dniepr i część miasta zwaną Podołem. Smaki dzieciństwa odnaleźliśmy w Alei Pejzażowej gdzie wszystko, włącznie z placem zabaw jest dla dzieci. Jutro czeka nas długa podróż do Kamieńca Podolskiego. Do usłyszenia!

Dzień 5

Podążając śladami polskości dotarliśmy do Kamieńca Podolskiego. Zwiedziliśmy tutaj wiele miejsc związanych z historią naszej ojczyzny, m.in.: Rynek Polski, na którym króluje Ratusz Polski i kamienice (mieszanka stylów renesansu, baroku i Empire - cudo!). W drodze do dawnej twierdzy polskiej podziwialiśmy malowniczą panoramę Smotryczy i okolicznych wzgórz. Trzy stare baszty, dziedziniec Starego Zamku, ciąg murów, lochy zrobiły na nas ogromne wrażenie. W pobliżu Katedry Świętych Apostołów Piotra i Pawła znajduje się pomnik pamięci Pana Pułkownika Jerzego Wołodyjowskiego! Kamieniec Podolski pożegnał nas widokiem barwnych balonów unoszących się wysoko na błękitnym niebie:)

Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć.

Dzień 6

Lekcje otwarte, artystyczne występy i życzenia królowały do południa w barwnie udekorowanej koziatynskiej szkole. W dniu Pracownika Oświaty wzięliśmy aktywny udział w lekcjach języka angielskiego, języka niemieckiego, przyrody i literatury. Wspólna praca na lekcjach młodzieży polskiej i ukraińskiej była emocjonującym doświadczeniem! Po południu wzięliśmy udział w warsztatach plastycznych w Centrum Twórczości Dzieci i Młodzieży. Sportowa rywalizacja, m.in. w siatkówce, gimnastyce i karate w szkole sportowej, zakończyła kolejny dzień naszego pobytu w Koziatyniu.

Dzień 7

Pożegnania nadszedł czas. Ostatni dzień pobytu w gościnnym Koziatyniu uświetnił wspaniały koncert przygotowany dla nas przez nauczycieli i uczniów lokalnej Szkoły Muzycznej. Prawdziwych wzruszeń dostarczył nam występ zespołu " Podolski Kwiat" z Polskiej Sobotnio-Niedzielnej Szkoły w Koziatyniu. Wieczorem biesiadowaliśmy i tańczyliśmy w rytm ukraińskiej muzyki. W pożegnalnej kolacji i zabawie uczestniczyli mer miasta Koziatynia Aleksandr Puzyr i dyrektor szkoły Raisa Jur-Kyryluk, którzy wręczyli nam fantastyczne ukraińskie upominki. Wspólnie z nami bawili się nauczyciele i goszczące nas rodziny. To był niezapomniany wieczór!

Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć.

Dzień 8

"Żal, żal za dziewczyną, za zieloną Ukrainą. Żal, żal serce płacze..." Dzień wyjazdu: wzruszenie, łzy, uściski i nadzieja rychłego spotkania. W drodze do Polski zobaczyliśmy Berdyczów, Żytomierz i Równe. Wieczorny spacer po ulicach Łucka, "zielona noc" w przytulnym hotelu i... już jesteśmy w Polsce. Dziękujemy gościnnej Ukrainie, pełnemu serdeczności i serca dla Kleczewa partnerskiego miasta Koziatynia!

«« wstecz

drukujwyślij ten link

Strona główna|Archiwum GIM Budzisław|Archiwum GIM Kleczew|SP Koziegłowy|SP Sławoszewek|SP Złotków|ZSP Budzisław Kościelny|ZSP Kleczew|CUW