W miesiącu marcu i kwietniu na zajęciach edukacyjnych realizowaliśmy z uczniami z niepełnosprawnościami tematy dotyczące przedwiośnia i wiosny. Obserwowaliśmy bacznie pogodę oraz określaliśmy jej cechy. Zwracaliśmy uwagę na stopniową zmianę naszego ubioru – odpowiednio do pogody i temperatury. Przypomnieliśmy sobie powiedzenia „W marcu jak w garncu” oraz „Kwiecień plecień…”. Szczególną uwagę poświęciliśmy obserwowaniu zmian zachodzących w przyrodzie. Nauczyliśmy się wielu piosenek np. „Wkrótce wiosna”, „Jadą rowery”, „Księżyc raz odwiedził staw”, „Wiosna w ogródku”. Przygotowania do Świąt Wielkanocnych rozpoczęliśmy od przypomnienia sobie tradycji i zwyczajów świątecznych oraz przygotowania licznych ozdób. Poznaliśmy techniki zdobienia jajek. Uczestniczyliśmy wraz z rodzicami w wielkanocnych warsztatach kulinarnych. Mówiliśmy również o tym, jak wygląda wiosna w sadzie i w ogrodzie. Baczniej przyjrzeliśmy się wiosennym kwiatom. Przypomnieliśmy sobie ich nazwy oraz budowę kwiatu. Recytowaliśmy wiersze i czytaliśmy wiosenne opowiadania. Słuchaliśmy odgłosów wiosennych ptaków (jaskółki, bociana, skowronka). Wykonywaliśmy prace porządkowe wokół naszej szkoły.
M. Lewandowska
A. Korbolewska
|