Strona główna    SP Koziegłowy  SP Sławoszewek  SP Złotków  ZSP Budzisław Kościelny  ZSP Kleczew  CUW  
Piątek 17 Maj 2024 | Imieniny: Weronika, Sławomir, Brunon
Prawa i obowiązki uczniaKalendarz szkolnyDla rodzicówAktualnościGaleriaKontakt
Pracownicy Szkoły
Jublieusz 80-lecia Szkoły
O naszym Patronie
Trochę historii
O szkole
Nadanie imienia szkole
Klasy integracyjne
Profilaktyka 2013/2014
Profilaktyka 2014/2015
Profilaktyka 2015/2016
Profilaktyka 2016/2017
Profilaktyka 2017/2018
Profilaktyka 2018/2019
Profilaktyka 2019/2020
Profilaktyka 2020/ 2021
Pedagog szkolny
Innowacja pedagogiczna "Uczymy się przez działanie"
Innowacja pedagogiczna \"Nauczanie przez kodowanie\"
Samorząd Uczniowski
Hipoterapia
Mam kota na punkcie mleka
Akcja MEN \"Ćwiczyć każdy może\"
Oferta zajęć dla uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych
Szkoła Promująca Zdrowie
Dobre praktyki
Profilaktyka 2021/2022
Szkoła Promująca Zdrowie 2021/2022
Świetlica środowiskowa 2015/2016
Świetlica środowiskowa 2016/17
Świetlica środowiskowa 2017/2018
Świetlica środowiskowa 2018/2019
Świetlica środowiskowa 2019/2020
ABC gotowania
Umiem pływać
Mały Mistrz
Akademia Bezpiecznego Puchatka
Doradztwo zawodowe
Programy i projekty edukacyjne
Osiągnięcia sportowe
Dla rodziców
Losy Absolwentów
Przekaż 1% na szkołę Twojego dziecka
Dokumenty szkolne
Napisz do nas
 
  
  
Biuletyn Informacji Publicznej
Ministerstwo Edukacji Narodowej
Kuratorium Oświaty w Poznaniu
eTwinning
Nauczanie przez kodowanie
  

Dzisiejsze czasy są pełne nowoczesnej technologii, które napotykamy na każdym kroku.
Z jednej strony jesteśmy przerażeni z jaką prędkością się ona rozwija, a drugiej strony chcemy więcej. Uwielbiamy takie rozwiązania, bo znacznie ułatwiają nam życie. Obserwując intensywny rozwój informatyzacji nie sposób pominąć  tutaj młodszego pokolenia, dla którego życie w takim nowatorskim rozwiązaniu staje się środowiskiem naturalnym. Dzieci wręcz chłoną tę wiedzę, bo nie boją się nowości. Nie chodzi tu bowiem tylko o nabywanie umiejętności obsługi komputera, ale o  naukę kodowania.

Dzięki kodowaniu dzieci uczą się rozumieć otaczający ich świat i zachodzące w nim zmiany. Wprowadzenie nauki kodowania na pierwszym etapie edukacyjnym daje dzieciom szansę na zdobywanie określonych kompetencji w przyszłości, odpowiedzialne wprowadzanie w cyfrowy świat, kształtowanie logicznego i algorytmicznego myślenia, ale również wdrażanie do pracy zespołowej. Okres wczesnoszkolny jest do tego najlepszym momentem, gdyż dzieci uczą się wtedy poprzez zabawę, są ciekawe świata i chętne do odkrywania czegoś nowego.

Analizując aktualne trendy w edukacji na wszystkich poziomach kształcenia oraz wychodząc naprzeciw oczekiwaniom dzieci oraz ich zainteresowań i wynikających z nich potrzeb zrodził się pomysł wprowadzenia powyższej innowacji.

 

           Od listopada realizowana jest w naszej szkole innowacja pt. „Nauczanie przez kodowanie”.

 

           Adresatami programu innowacji ,,Nauczanie przez kodowanie” są uczniowie klas 1-3.

 

Innowacja zakłada rozwój umiejętności programowania, logicznego myślenia, precyzyjnego prezentowania myśli i pomysłów, a także umiejętności pracy zespołowej. Uczniowie zajmują się wizualnym kodowaniem prostych sytuacji, historyjek, uczą się myślenia algorytmicznego
w praktycznych sytuacjach problemowych.  Kształtowane są również odpowiednie sposoby zachowywania się podczas pracy zarówno indywidualnej, jak i zespołowej. Innowacja zakłada rozwój takich umiejętności osobistych, jak zdolność do motywowania samego siebie, inicjowania nowych rozwiązań, sprawne zarządzanie sobą i swoją pracą, komunikowanie się w zespole, przekonywanie innych do swoich racji, motywowanie, inspirowanie, a także zarządzanie zespołem.

Cele innowacji „Nauczanie przez kodowanie”

           rozwijanie umiejętności logicznego, analitycznego myślenia, intuicji, wyobraźni

i wnioskowania,

           rozwijanie kompetencji społecznych, kształcenie umiejętności pracy zespołowej i projektowej,

           kształcenie umiejętności kreatywnego rozwiązywania problemów na różnych przedmiotach,

           stworzenie uczniom możliwości odniesienia sukcesu,

           planowanie kolejnych etapów, przestrzegania lub tworzenia zasad, powtarzalności procedur
i kolejności,

           rozwijanie orientacji przestrzennej, percepcji wzrokowej, pamięci słuchowej, koordynacji wzrokowo-ruchowej,

           doskonalenie umiejętności skupienia się i koncentracji.

 

Autorki innowacji :

Ewelina Rybińska

Agnieszka Łukowska

 

 Galeria: https://photos.app.goo.gl/LWjTsN2opaTTdEvp8

 

https://photos.app.goo.gl/jo1ne8Bkfd1iEw4q6

https://photos.app.goo.gl/UxDRUVz8afYb5ogR9

https://photos.app.goo.gl/VUddD2rsxi2PusyN8

https://photos.app.goo.gl/bFB4pXGSku8pfyfQ6

https://photos.app.goo.gl/4yRkddujB46dFB1e6

https://photos.app.goo.gl/jEtMFExPmez912wy5

 

 
«« wstecz
drukuj wyślij ten link
  
   
Strona główna|Archiwum GIM Budzisław|Archiwum GIM Kleczew|SP Koziegłowy|SP Sławoszewek|SP Złotków|ZSP Budzisław Kościelny|ZSP Kleczew|CUW
Nasze kanały RSS
© 2007 Edukacja w Gminie Kleczew. All rights reserved. | on line: 3 odwiedzin: 8145146