Strona główna    SP Koziegłowy  SP Sławoszewek  SP Złotków  ZSP Budzisław Kościelny  ZSP Kleczew  CUW  
Piątek 17 Maj 2024 | Imieniny: Weronika, Sławomir, Brunon
Prawa i obowiązki uczniaKalendarz szkolnyDla rodzicówAktualnościGaleriaKontakt
Pracownicy Szkoły
Jublieusz 80-lecia Szkoły
O naszym Patronie
Trochę historii
O szkole
Nadanie imienia szkole
Klasy integracyjne
Profilaktyka 2013/2014
Profilaktyka 2014/2015
Profilaktyka 2015/2016
Profilaktyka 2016/2017
Profilaktyka 2017/2018
Profilaktyka 2018/2019
Profilaktyka 2019/2020
Profilaktyka 2020/ 2021
Pedagog szkolny
Innowacja pedagogiczna "Uczymy się przez działanie"
Innowacja pedagogiczna \"Nauczanie przez kodowanie\"
Samorząd Uczniowski
Hipoterapia
Mam kota na punkcie mleka
Akcja MEN \"Ćwiczyć każdy może\"
Oferta zajęć dla uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych
Szkoła Promująca Zdrowie
Dobre praktyki
Profilaktyka 2021/2022
Szkoła Promująca Zdrowie 2021/2022
Świetlica środowiskowa 2015/2016
Świetlica środowiskowa 2016/17
Świetlica środowiskowa 2017/2018
Świetlica środowiskowa 2018/2019
Świetlica środowiskowa 2019/2020
ABC gotowania
Umiem pływać
Mały Mistrz
Akademia Bezpiecznego Puchatka
Doradztwo zawodowe
Programy i projekty edukacyjne
Osiągnięcia sportowe
Dla rodziców
Losy Absolwentów
Przekaż 1% na szkołę Twojego dziecka
Dokumenty szkolne
Napisz do nas
 
  
  
Biuletyn Informacji Publicznej
Ministerstwo Edukacji Narodowej
Kuratorium Oświaty w Poznaniu
eTwinning
Czyste powietrze wokół nas-program profilaktyczny w klasie I
  

"Czyste powietrze wokół nas" program edukacji anytytoniowej realizowany w klasie I. Najciekawsze działania w placówce realizowane w ramach programu:

Pierwszą z form realizacji programu było zapoznanie rodziców z założeniami programu.

Koleją formą realizacji programu był cykl zajęć dydaktycznych skierowany do dzieci,

składający się z 5 zajęć warsztatowych:

1.    Wycieczka, spacer po okolicy - na pierwszych zajęciach dzieci udały się  na spacer po okolicy. Dzieci poinformowane zostały, aby podczas wycieczki bacznie obserwowały dymy, skąd one się wydobywają. Podczas spaceru pierwszoklasiści rozglądali się i żywo reagowały na każde zauważone źródło dymu.  

2.    „Co i dlaczego dymi?” Zadaniem każdej grupy było pokolorowanie fabryki z której wydobywają się dymy. Dzieci z dużym zaangażowaniem podjęły się zadania. Po skończeniu pracy wszyscy obejrzeli powstałe prace. Następnie rozmawialiśmy dlaczego dymią papierosy, samochody, fabryki, kominy domów.

3.    „Jak się czuję, kiedy dymi papieros?” -  zagadki sensoryczne  - „Różne zapachy” – wąchanie miłych i nieprzyjemnych zapachów, ćwiczenia oddechowe. Poproszono dzieci, aby usiadły wygodnie, zamknęły oczy i wyobraziły sobie, że jesteśmy na wycieczce w górach. Otacza nas piękna przyroda i wdychamy noskami świeże powietrze, a wydychamy ustami. Następnie przenieśliśmy się na zieloną łąkę, gdzie rośnie mnóstwo pięknych kwiatów, każdy z dzieci wybrał sobie jeden kwiat i pokazał jak on rośnie. W pewnym momencie powiedziano dzieciom, że wszedł do ogrodu ktoś, kto pali papierosy. Uczniowie odpowiadali na pytania, które zapachy były miłe, a które nieprzyjemne, jak zachowywały się kwiaty na łące, gdy ktoś palił papierosy. Przedstawiono dzieciom  dinozaura  Dinka.

4.    „Co się dzieje, kiedy ludzie palą papierosy?” – na naszym IV spotkaniu dzieci obejrzały film o szkodliwości palenia, następnie wysłuchaliśmy piosenkę o Dinusiu i kolorowaliśmy dinozaura.

5.    „Jak unikać dymu papierosowego?” – Realizacja ostatniego tematu obejmowała poznanie znaku „Nie pal przy mnie”, układanie symbolu „Zakaz palenia” z puzzli oraz rozmowa na temat gdzie można takie symbole jeszcze spotkać.

Dzieci bardzo chętnie uczestniczyły we wszystkich zajęciach. Proponowane zadania inspirowały dzieci do działań. Uczniowie podczas trwania zajęć usystematyzowali swoją wiedzę na temat szkodliwości palenia papierosów i wiedzą w jaki sposób zachować się, gdy w ich obecności ktoś zapali papierosa.

Działania podjęte w ramach programu cieszyły się aprobatą zarówno ze strony rodziców jak i dzieci. Wpływ środowiska na funkcjonowanie „małego człowieka” w świecie ma ogromne znaczenie i działania podjęte na rzecz walki z „papierosowym wrogiem” w przyszłości staną się motorem napędowym do dalszych działań. Kształtowanie w dzieciach od najmłodszych lat poczucia odpowiedzialności za otaczający świat to cel nadrzędny.

Galeria: https://photos.app.goo.gl/VW3yc4ZCSNRspsNo6


 
«« wstecz
drukuj wyślij ten link
  
   
Strona główna|Archiwum GIM Budzisław|Archiwum GIM Kleczew|SP Koziegłowy|SP Sławoszewek|SP Złotków|ZSP Budzisław Kościelny|ZSP Kleczew|CUW
Nasze kanały RSS
© 2007 Edukacja w Gminie Kleczew. All rights reserved. | on line: 3 odwiedzin: 8145112