Jestem przyjacielem środowiska, w którym żyję
Wszyscy korzystamy ze środowiska, ale nie wszyscy mamy świadomość wpływu naszych zachowań, przyzwyczajeń, stylów życia, mody, sposobów wypoczynku, czy odżywiania na jego stan i jakość. Wszelkie kontakty z przyrodą opierają się na obserwacji, która stanowi główne źródło wiedzy, poznania bogactwa i różnorodności otaczającego świata.
Dlatego na kolejnych zajęciach warsztatowych członkowie grupy projektowej zajęli się obserwacjami w najbliższym otoczeniu. Tematem zajęć było między innymi poszukanie odpowiedzi na postawione pytanie problemowe. W tym celu uczniowie wykonywali proste doświadczenia pozwalające zrozumieć jak istotne, oprócz selektywnej zbiórki odpadów, jest odpowiednie przygotowanie opakowań do składowania w pojemnikach na odpady komunalne. Wyznaczali objętości ciał przed i po zgnieceniu. Zadania służyły kształtowaniu zachowań proekologicznych oraz uświadomiły uczniom konieczność właściwego segregowania i podejmowania działań mających na celu zmniejszenie ilości produkowanych śmieci. Pochwaliliśmy się również tym, co robiliśmy wcześniej.
Co jeszcze ciekawego dzieci robiły? Zajrzyj do galerii.
https://photos.app.goo.gl/St2mHfFWoV7hao5V6
Koordynator projektu
Irena Kruszyńska